Jakob Renko, Igor Karnjuš and Patrik Pucer
ABSTRACT
Uvod: Mikrodokazila predstavljajo nadgradnjo vseživljenjskega
izobraževanja s katero bi tudi zdravstvena nega lahko zapolnila
vrzeli v okolju, kjer se potrebe po delovni sili hitro spreminjajo.
Za reševanje potrebe po kontinuiranem vseživljenjskem razvoju
in hkrati spremembe paradigme zdravstvenega izobraževanja, bi
se bilo smiselno posluževati simulacijske metode poučevanja pri
pridobivanju mikrodokazil. Namen: Preučiti vpeljevanje
mikrodokazil na področju zdravstvene nege z uporabo
simulacijske metode izobraževanja. Metode: Uporabljena je bila
empirična kvalitativna raziskovalna metodologija, ki je
vključevala izvedbo pol-strukturiranih intervjujev in fokusnih
skupin s strokovnjaki na področju zdravstvene nege. Podatki so
bili analizirani z uporabo vsebinske analize, da bi identificirali
ključne teme in podteme. Rezultati: Identificirana je tema
Simulacije kot metoda učenja za pridobivanje mikrodokazil in
podtemi z naslovoma Uporabnost simulacij v zdravstveni negi in
Pridobivanje mikrodokazil z uporabo simulacij. Predstavljeni so
tudi načini s katerimi bi simulacije doprinesle vpeljevanju
mikrodokazil. Zaključek: Nadgradnja sistema vseživljenjskega
izobraževanja v Sloveniji je ključna za karierni razvoj zaposlenih
v zdravstveni negi. Implementacija mikrodokazil in simulacij bi
lahko izboljšala kompetence medicinskih sester ter prispevala k
boljši dostopnosti in standardizaciji izobraževalnih vsebin.